ШАНОВНІ БАТЬКИ!

Кожній матері й кожному батькові хочеться, щоб їхня дитина була слухняною, фізично розвиненою, розумною і талановитою. Більшість батьків час від часу опановують сумніви, чи правильно вони поводяться з ди­тиною.

Звичайно, немає ідеальних батьків. Усі мають труднощі у вихованні, інколи не впевнені, чи правильно впливають на своїх синів і до­ньок. Однією з проблем, яка найбільше непокоїть батьків, є відповідь на запитання: «Що треба зробити, аби дитина поводилася добре?».

Насамперед подавати дітям приклад хорошої поведінки. Поведінка батьків повинна стати прикладом для наслідування. Дорослим слід змінювати оточення, а не дитину.

Неуспішність студентів. Що з цим робити?

Як зазвичай реагують батьки на проблему неуспішності дитини?

Одні — закручують гайки, не з’ясувавши причини неуспішності, що викликає ще більший спротив у дитини і, відповідно, більшу ступінь не бажання вчитися.

Інші — в більшій мірі залишають ситуацію на самоплив (посваривши дитину для «пристойності» ), в надії на «чудо» або на те, що проблема сама собою розсмокчиться як-небудь. Практика показує, як правило, «Не розсмокчиться!» без батьківського правильного підходу до проблеми неуспішності.

Погодьтеся батьки, при однакових умовах в коледжі 80-85% учнів займаються з середніми і вище середнього показниками, а 15-20% — відстають у навчанні. Скаржаться на всіх і на все, тільки не на себе коханого .

Але ж неуспішні діти не дурні, а постраждалі від гіперопіки або від пасивного ставлення батьків до навчання, тому що сам так вчився («не валко, не шатко») або від надмірної строгості (де в родині переважають покарання, крики, гнів і постійні роздратування батьків)

Як правило:

Організовані батьки — організовані діти

Культурні, виховані батьки — культурні, виховані  діти

Грамотні батьки — грамотні діти

Скандальні батьки — скандальні діти

Безвідповідальні, ледачі батьки – безвідповідальні та ледачі діти і т.п.

ДІТЯМ потрібна допомога батьків в придбанні навичок (досвіду) умінь вчиться, бути відповідальним, самостійним, комунікабельним (вміти пояснити свою точку зору, аргументувати свої бажання, «хочу — не хочу»

В юному віці (14-18 років) у дітей ще не до кінця розвинене понятійне мислення, мислення причинно-наслідкових зв’язків. Діти в цьому віці не в повній мірі, як ми дорослі розуміють (усвідомлюють) які будуть наслідки від тих чи інших вчинків! Вони керуються почуттями, емоціями і діють відповідно своїм «хочу!» або «не хочу!»

Сьогодні  дітям-юнакам потрібна величезна підтримка дорослих: особливо батьків!

Повірте! Ніхто з дітей не робить «на зло» і не мститься своїм близьким, якщо існують довірчі відносини.

У більшості випадків від того, що в сім’ї мало порозуміння до проблем дитини, мало поваги до дитини, то вона влаштовує вдома «майдан» опору до влади батьків. Підліток або юнак опирається, не хоче слухатися, не усвідомлюючи повної причини вимог дорослих до нього. Він «обурюється» згідно своїх почуттів внутрішнього протесту проти «несправедливості» (як він думає)  дорослих до нього, до його особистості!

Тому потрібен діалог, спілкування з дитиною, щоб аргументовано пояснити свої батьківські вимоги чи пропозиції. Рідко хто з дорослих в спокійній формі доводить свою правоту дитині або вибачається перед дитиною, якщо хтось з батьків виявився не правий.

«Виховання» батьків найчастіше всього відбувається в криках та при емоційному роздратуванні і гніві! Хоча всі ми розуміємо, що таке виховання малоефективне.

То чому ж ми постійно так робимо?

У США заборонено кричати і бити дитину, там давно вже застосовується конструктивний діалог і НеНасильницьке Спілкування (ННС) з дитиною. Сьогодні цей досвід використовують у Європі і він стартував в Україні.

ЩО це таке ННС? Це коли йде конструктивний діалог з дитиною, без підвищення голосу, без крику, з урахуванням аргументації и прикладів для розвитку когнітивно-понятійного мислення (розуміння суті речей).

Батькам, потрібно теж цьому навчитися!

  • Розмовляти з дітьми на рівних дорослих правах (у нас вони однакові)
  • Навчитися співпрацювати з дітьми, домовлятися з ними на взаємних інтересах або вигоді
  • Спілкуватися довірливо, без приниження. Рекомендувати і радити, а не принижувати особистість дитини, не дорікати в його помилках.
  •  

Поради батькамякщо у студента проблеми з успішністю у навчанні.

Причини неуспішності:

  1. Відсутність інтересу до навчання. Інтерес не можна прищепити насильно. Потрібно зрозуміти, що саме стало причиною його втрати і як давно це сталося. Оцінювати об’єктивно! (85% навчаються, а 15% ниють).
  2. Конфлікти з педагогами. Не можна знижувати авторитет викладача в очах дитини, бути обережним при засудженні його дій. Ще сильніше «опустивши» педагога в очах дитини, ви ризикуєте тим, що у нього ваш син або дочка вже зовсім нічому не навчиться. Більш того, дитина може звикнути списувати свої власні невдачі на вчителів і надалі.
  3. Конфлікти з однокурсниками по навчанню, з друзями у дворі, конфлікти з коханою дівчиною / хлопцем і т. п. Якщо дитина захоплена конфліктом, то він забирає більшу частину його ресурсів, які могли б бути витрачені на навчання. Чим довше це триває, тим більше дитина виснажується. Для початку спробуйте поговорити з дочкою/сином. В якості профілактики навчіть свого студента прийомам безконфліктного спілкування (домовлятися, а не критикувати; запитувати «напряму», а не слухати плітки і т.п.).
  4. Конфлікти з батьками. Перед тим, як звинувачувати дитину, придивіться до себе. Пам’ятайте просту істину: поведінка дітей — це дзеркало нашого до них ставлення.
  5. Прогалини в раніше засвоєних знаннях. Це серйозна перешкода на шляху оволодіння новим матеріалом. Порадьте дитині звернутися до одногрупника, який зможе йому допомогти в навчанні, спробуйте запропонувати свою допомогу у вивченні матеріалу (нехай вголос розповідає вам прочитане, відповідає на питання)
  6. Невміння організувати свою домашню роботу. Спробуйте допомогти дитині розподіляти час і сили. Нехай спочатку він виконує те завдання, яке викликає у нього найбільші труднощі, а потім легкі.
  7. Відволікаючі фактори. Комп’ютер, телевізор та інші розваги повинні знати своє місце. Не дозволяйте електронним пристроям занадто довго перебувати в центрі уваги дитини, якщо тільки вона не використовує їх для навчання.
  8. Відсутність мотивації до навчальної діяльності. Мотивація — це психологічний двигун, що приводить в рух діяльність людини. Майже будь-які дії починаються і продовжуються завдяки мотивації. Коли у підлітка або юнака вона сильна, кажуть, що він наполегливий і добивається своїх цілей. Часто ми чуємо про «навчальну мотивацію». Навчальний мотив — бажання вчитися. Воно стійке у тих, хто має чітку мету, тоді дитина знає, навіщо треба вчитися: отримати спеціальність, добре заробляти, подорожувати та інше.

Юнаків/підлітків, яким не вистачає мотивації, часто називають «невдахами». У них немає цілей, які б змушували їх добре вчитися, тому вони не використовують весь свій інтелектуальний потенціал.

В цьому випадку можна стимулювати бажання вчитися за винагороду, наприклад: похвала за успіхи і покупка тортика / піци (відзначити успіх в здачі або перездачі предмета), покупка бажаної речі (одяг, взуття, гаджети та ін.), Фінансове заохочення: сімейна поїздка на природу, дозвіл піти на пікнік з друзями і т.п.

9. Недолік навички вміння вчитися. Основний симптом цієї проблеми проявляється тоді, коли виконання домашнього завдання стає джерелом постійних конфліктів сім’ї.

Для початку запитайте дитину про те, навіщо він вчиться і спробуйте пояснити, для кого він це робить.

10. Проблеми з розвитком уваги і пам’яті. Особливо у гіперактивних дітей. Почати їх виправляти можна вже сьогодні. Ви можете знайти підходящі способи самостійно, а якщо ні, тоді звертайтесь до психолога.

 11.   Особисті проблеми у дитини. Деякі батьки думають: «Які там такі           проблеми можуть бути в його-то віці? Одні видумки чи фантазії!». Якщо ви погоджуєтеся з цим висловлюванням, то, швидше за все, вашій дитині важко буде поділитися з вами своєю проблемою, адже вона для вас просто дрібниця, а для нього може бути бідою. Задумайтесь про це!

12.Дитина часто хворіє. Постарайтеся зміцнити його імунітет і не давайте витрачати дорогоцінний час даремно.

Таким чином, головні причини поганої успішності студента зводяться до того, що у дитини слабо розвинені навчальна мотивація і навички ефективного навчання.

Студент успішно навчається лише тоді, коли ефективно працює система «Сім’я — Студент – Коледж».

Допомагаємо студентам разом!

Корисна інформація

Діти Дзеркало батьків    https://www.youtube.com/watch?v=4CFuByjNT8I&t=27s

«Бумеранг»  https://www.youtube.com/watch?v=63-xofRcnCk&t=37s