Психологічна служба Донецького фахового коледжу Східноукраїнського національного університету імені Володимира Даля вітає Вас!
Посаду практичного психолога коледжу займає САНОЯН АННА ОЛЕКСАНДРІВНА
тел.: 0955025714
E-mail: anna4622@ukr.net
Шановні студенти, батьки та викладачі!
Дорослішання – це складний період в житті будь-якої людини, який супроводжується змінами у морально-психологічному розвитку і завжди сповнений протиріч. Постійно виникають різні труднощі і ми можемо опинитися в непростій життєвій ситуації.
Завдання психолога – допомогти Вам розібратися в ситуації, що склалася і знайти оптимальне рішення.
Основна мета діяльності практичного психолога – сприяння формуванню підростаючого покоління, становленню індивідуальності і творчого ставлення до життя; розвиток здібностей і схильностей студентів; вивчення особливостей їх психічного розвитку; забезпечення психічного та психологічного здоров’я учнів.
ХТО ТАКИЙ ПСИХОЛОГ?
Існує стереотип, що люди, які зверталися до психолога, є психічно нездоровими. Проте, в сучасних умовах, коли суспільні процеси стають більш динамічними, часто виникають напружені ситуації у взаєминах між людьми. Люди стали дедалі частіше користуватися послугами психолога.
Психолог – фахівець, що здобув психологічну освіту і працює із ЗДОРОВИМИ людьми.
Психологічна – це не медична освіта, і тому психолог (на відміну від психіатра) не має права виписувати ліки. Області застосування його знань – психологічне консультування здорових людей. Роботою психолога є виступати певним дзеркалом, дати людині можливість побачити своє життя, проблеми збоку. Застосувати все те, що може допомогти звести містки між собою і собою, собою і людьми. Не треба думати, що психологи змінюють життя. Шляхи вирішення проблем закладені в самій людині, необхідно лише допомогти усвідомити їх.
У процесі надання психологічної допомоги психолог намагається сприймати особистіть такою, якою вона є, створити умови для її самовизначення й особистісного зростання.
Психологічна служба коледжу діє згідно наказу Міністерства освіти і науки України №509 від 22 травня 2018 року «Про затвердження Положення про психологічну службу у системі освіти України», та керується в своїй роботі Етичним кодексом психолога.
Головною метою діяльності психологічної служби є сприяння створенню умов для соціального та інтелектуального розвитку здобувачів освіти, охорони психічного здоров’я, надання психологічної та соціально-педагогічної підтримки всім учасникам освітнього процесу відповідно до цілей та завдань системи освіти.
Завданням психологічної служби є збереження та зміцнення психічного та соціального здоров’я, сприяння особистісному, інтелектуальному, фізичному і соціальному розвитку здобувачів освіти шляхом доповнення сучасних методів навчання та виховання ефективними психолого-педагогічними технологіями; сприяння забезпеченню психологічної безпеки, надання психологічної і соціально-педагогічної допомоги всім учасникам освітнього процесу; сприяти особистісному зростанню та професійному становленню майбутніх фахівців.
Основними напрямами діяльності психологічної служби є:
1. Діагностика – виявлення причин труднощів у навчанні, інтелектуальному розвитку, соціально–психологічній адаптації; вивчення та визначення індивідуальних особливостей динаміки розвитку особистості, потенційних можливостей в освітньому процесі, професійному самовизначенні;
2. Профілактика – своєчасне попередження відхилень у розвитку та становленні особистості, міжособистісних стосунках, запобігання конфліктним ситуаціям в освітньому процесі;
3. Корекція – усунення виявлених труднощів соціально-психічного розвитку здобувачів освіти, зниження ризиків проблем адаптації до освітнього середовища, схильності до залежностей та правопорушень, різних форм девіантної поведінки;
4. Навчальна діяльність – форма активного співробітництва, направлена на удосконалення, розвиток, формування особистості;
5. Консультування – багатофункціональний вид індивідуальної та групової роботи, спрямований на вирішення запитів, з якими звертаються учасники освітнього процесу;
6. Зв’язки з громадськістю – діяльність, спрямована на досягнення взаєморозуміння, співпрацю між окремими особами, колективами, соціальними групами, організаціями, державними органами управління;
7. Просвіта – формування психологічної та соціальної компетентності учасників освітнього процесу.
Накази МОН , які регулюють роботу психологічної служби коледжу.
https://dnmcps.com.ua/category/nakazi-mon
Донецький обласний навчально-методичний центр психологічної служби системи освіти.
https://dnmcps.com.ua/ (ДНМЦ ПС)